Catedral basílica i Muralles romanes de Tarragona

Colonia Iulia Urbs Triumphalis Tarraco - World Heritage
EL TEXT INDICATIU
La Muralla Romana de Tarraco i la Catedral Basilica de Santa Maria de la Seu Metropolitana i Primada de Tarragona

3/7/12

La Roja se me'n fot, però em preocupa i molt la impunitat dels neonazis

Ves-te'n tu i els teus, que jo ja estava a casa meva quan vàreu arribar
 Aquest país anomenat España no té remei. Què importa que l'any 1978 un referendum donés per bona una constitució post franquista. Una España que encara parla de transcisió desprès de 34 anys de democràcia, és que està malalta. És que no ha superat el llast de la dictadura franquista.
Una España que vol criminalitzar una simple xiulada a l'himne i/o a la bandera espanyola, però que permet que els ultres i neonazis, reducte imbatible, sembla, de l'era franquista, es puguin passejar i manifestar obertament i impunement sense cap problema legal, i a més amb ensenyes neonazis com va passar encara no fa ni dos dies per la qüestió de La Roja, és que aquesta España no té rumb, i el nord l'ha perdut ja fa massa temps perquè la brúixola se'ls ha esconyat.
 A mi, La Roja, ni m'importa ni m'interessa el més minim, per a res. Mai m'ha motivat ni em motivarà. Em cau lluny, molt lluny, massa lluny. Em resulta estranya, aliena perquè no és la meva.
A mi em preocupa, i molt, que gent vinguda de fora, d'altres terres i països, i que han decidit viure i treballar a Catalunya, ens insultin, ens amenacin, ens menystinguin, i que rebutjin la meva llengua, la meva cultura, les meves tradicions i la mil.lenària història del meu país, Catalunya.
Aquesta España sectària, i sovint xenòfoba i anticatalana que no admet cap altre nacionalisme que no sigui l'espanyol, aquesta España no és la meva ni ho serà mai. Les embestides brutals contra la llengua i cultura catalana engegada premeditadament pels governs del PP des de Madrid però també des de les Ïlles Balears, des d'Aragó i des del País Valencià ja des de temps del dimitit president Camps, demostren que aquella España de la constuticó del 1978 continua greument malaltra per una pulmonia crònica que resulta, desprès de tants anys, perillosa.
La superbia malaltissa espanyola no és en absolut el remei ni el retroviral que es necessita, sinó que és la supervivència i enquistament del virus que danya seriosament la sana convivència i entesa entre les diferents nacions que configuren l'anomenat Estado Español.
I, per cert, La Roja és Roja o és Blaugrana?.
Addenda.- La fotografia que encapçala l'apunt correspon a la manifestació de La Roja feta a Manlleu el passat diumenge a la nit.