Catedral basílica i Muralles romanes de Tarragona

Colonia Iulia Urbs Triumphalis Tarraco - World Heritage
EL TEXT INDICATIU
La Muralla Romana de Tarraco i la Catedral Basilica de Santa Maria de la Seu Metropolitana i Primada de Tarragona

5/8/13

Adif ja ha aprovat 30,7 milions d'euros per al tercer fil que ha d'enllaçar Tarragona amb Sant Vicenç de Calders i amb el nus de Vilaseca

Vista parcial del port i de l'estació de Renfe de Tarragona
 El consell d'administració d'Adif ha aprovat una inversió propera als 31 milions d'euros per a les obres del Corredor del Mediterrani entre Vilaseca, Tarragona i Sant Vicenç de Calders. 
Les obres consistiran en la implantació de l'ample de via estandard europeu, (1.435 mm), i del tercer fil en els trams compresos entre les tres estacions ferroviàrries esmentades. La inversió serà exactament de 30.734.000 euros.
Aquesta obra complementarà un altre capitol d'inversions per a l'ample europeu i el tercer fil de les obres de l'ample europeu i del trercer fil que han d'afectar Catalunya entre Castellbisbal-Martorell i Martorell-Sant Vicenç de Calders-Tarragona i Tarragona-Nus de Vilaseca. Tot plegat representarà una inversió de més de 133 milions d'euros en el conjunt de Catalunya.
Estació de Renfe, Passeig Maritim i platja del Miracle de Tarragona
La ministra de Foment, Ana Pastor, ja fa un any, que ja va anunciar que aquestes obres es començarien l'any 2013, segons recollia la premsa catalana el dia 9 de juliol del 2012 (Noticia del diari ARA). 
La importància dels complexos industrials petroquimics de Tarragona, la refineria de petrolis de Repsol i la indiscutible importància del trànsit de mercaderies del port de Tarragona, van ser alguns dels arguments aportats per la ministra, fa un any, per a reafirmar-se en la realització d'aquesta tan esterada obra que ha d'ajudar, sense cap mena de dubte, al desenvolupament econòmic i social de les comarques de Tarragona afectades per aquesta millora en el transport ferroviari.La noticia de la inversió immediata anunciada per Adif ha sigut molt ben rebuda pel conjunt de la societat tarragonina i no cal dir pels sectors econòmics i industrials del Camp de Tarragona.
Fa cosa de dos mesos que l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, va anar a Madrid per a demanar que el tercer fil fos una obra provisional, amb la finalitat que el més aviat possible per alliberar la façana maritima de la ciutat de la via fèrria. La crisi econòmica, però, sembla que de moment no permet gaires més alegries que l'anunci del projecte fet avui per Adif que confirma el que ja va dir la ministra fa un any.
Sigui com sigui, el més important és que aquesta liuia amb el tercer fil, també pugui ser utilitzada per a trens de passatgers, i no tan sols per al trànsit de mercaderies.