Catedral basílica i Muralles romanes de Tarragona

Colonia Iulia Urbs Triumphalis Tarraco - World Heritage
EL TEXT INDICATIU
La Muralla Romana de Tarraco i la Catedral Basilica de Santa Maria de la Seu Metropolitana i Primada de Tarragona

12/9/15

11-S 2015, el dia que els bíseps del sobiranisme es van desinflar

No s'ha de menystenir la participació ciutadana a l'acte central de la Diada de Catalunya del 2015. Un milió quatre-centes mil persones al carrer demanant la independència, com dirien a Madrid, no es moco de pavo, peró tampoc és motiu per a repicar campanes ni parlar d'èxit rotund, perquè no ho va ser.
En un sol any, la participació ciutadana a l'acte central de l'11-S, del 2014 al 2015, ha perdut bíseps i s'ha desinflat en més de 400.000 participants si tenim en compte les xifres que es van fer públiques. I si observem els resultats del simulacre electoral del passat 9-N, també haurem de coincidir que ahir es van perdre pel camí vora 500.000 ciutadans.
Aquest any, ahir dia 11-S del 2015, vaig sentir tristor, molta tristor. La Diada va ser segrestada i brutalment manipulada electoralment parlant, pels de la llista del Raül Romeva i pel mateix president de la Generalitat de Catalunya sortint a la TV-3 per a dir la seva. No sé que va dir l'Artur Mas en la seva intervenció, perquè no em vaig prendre ni la més minima molèstia d'escoltar-lo, perquè el que podria dir no em va motivar en aboslut. Tot és previsible en aquests moments a Catalunya, tot, perquè s'ha perdut aquella peculiaritat tan pròpia del seny i de la serenor pròpia del tarannà català.
Hi ha ràbia i fins i tot odi empastifant els ambients socials i politics a casa nostra. S'ha implantat la supèrbia i el totalitarisme dels qui es creuen propietaris i únics defensors de Catalunya, utilitzant un discurs amenaçador i sectari que no és precisament el que més em pot motivar, com a ciutadà de Catalunya, per a posar-me al costat de tota aquesta gent.
Si ens atenem a les xifres fredes peró reals del cens electoral de Catalunya, que actualment és de 5.314.736 de ciutadans amb dret a vot, no s'han de fer grans números ni comptes complexos per observar que la xifra d'assistents a l'acte d'ahir a la Meridiana barcelonina, ni de lluny, no va superar ni el 35% del total necessari per a la majoria aboluta pel que fa a vots.
Tot plegat farà que el proper dia 27-S decididament jo em quedi a casa les 24 hores senceres del dia, és a dir que no aniré a votar, i al vespre/nit conectaré alguna TV per a conèixer com haurà anat la jornada pels carrers i places de Catalunya.
I no aniré a votar, insisteixo, perquè personalment no permetré que el meu vot, que és únic i individual com el de qualsevol ciutadà, quedi diluït i manipulat. La gent de la llista Junts pel sí, diu que no es comptabilitzaran els vots, sinó que en aquesta ocasió només es tindran en compte els escons obtinguts. Això no és una brutal i fastigosa manipulació electoral?, això és democràcia?.
Doncs bé, ningú tindrà el meu vot per a utilitzar-lo de mocador, o bé per embrutar-lo com si fos un troç de paper de water, com ja ho vaig fer, també, el passat 9-N del 2014. Per cert, ahir dia 11 de setembre, ni em vaig prendre la molèstia de penjar ni l'estelada ni la senyera al balcó com havia fet anys enrere. Amb tristesa, peró ni això vaig fer, perquè ahir la Diada Nacional de Catalunya va ser trepitjada i segrestada sectàriament per un sector molt especific de la politica catalana.